بازداشت فروشنده اینترنت هزار تومانی اربعین 
کد خبر: ۲۸۹۶۹۲
تاریخ انتشار: 2023 August 29    -    ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۱
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عاملین راه اندازی صفحه فیشینگ با ترفند بسته های اینترنتی رایگان ویژه اربعین خبر داد.
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از شناسایی و دستگیری عاملین راه اندازی صفحه فیشینگ با ترفند بسته های اینترنتی رایگان ویژه اربعین خبر داد.
 
سرهنگ داوود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار داشت در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا پایتخت مبنی بر برداشت غیر مجاز مبلغ دویست میلیون ریال از حساب بانکی اش، توسط فرد یا افرادی ناشناس، رسیدگی به این پرونده در دستور کار پلیس فتا پایتخت قرار گرفت.
 
این مقام انتظامی بیان داشت: شاکی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد جهت خرید بسته اینترنت در فضای مجازی مشغول جست جو بودم که با یک سایت مواجه شدم که به مناسبت ایام اربعین بسته‌های اینترنت ویژه رایگان داشتند که فقط با پرداخت هزار تومان فعال می‌شود، بنده هم بدون توجه به آدرس درگاه پرداخت و اطمینان از هویت گردانندگان آن سایت اقدام به خرید کردم و پس از وارد کردن اطلاعات محرمانه کارت بانکی با تراکنش ناموفق مواجه شدم و پس از چند لحظه تمام موجودی حسابم را از دست دادم.
 
وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی کارشناسان پلیس فتا اقدامات خود را آغاز کردند و متوجه شدند فردی تحت عنوان بسته‌های اینترنتی رایگان ویژه اربعین به بهانه پرداخت فقط هزار تومان جهت فعال‌سازی اینترنت با ایجاد یک درگاه جعلی پرداخت از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کند.
 
سرهنگ معظمی گودرزی عنوان داشت: متخصصین سایبری پلیس فتا فرماندهی انتظامی تهران بزرگ پس از شناسایی مجرم در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهم را به دست آورده و پس از تشریفات قضائی مجرم در یکی از مناطق جنوبی تهران بزرگ دستگیر شد و به همراه تجهیزات الکترونیک به پلیس فتا منتقل شد.
 
وی خاطر نشان کرد: این شیاد پس از انتقال به پلیس فتا پایتخت با مشاهده مستندات موجود در پرونده بزه انتسابی را پذیرفت و گفت با ایجاد سایت جعلی بسته‌های اینترنت رایگان در ایام اربعین، قربانیان خود را به سمت درگاه جعلی برده و با به دست آوردن اطلاعات حساب بانکی افراد نسبت به سرقت موجودی حساب آنان اقدام کردم.
 

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: پیامک رمز یک بار مصرف که حاوی اطلاعاتی از تراکنش شامل مبلغ، نوع تراکنش و … می‌باشد را با خرید اینترنتی خود مطابقت دهند و به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خریدهای آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند، همچنین در صورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

مهر

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار